Blogopeklo: originalita, nútené likes a iné pohromy


 A je to tu! Konečne som sa počas dnešnej noci dokopala k tomu, k čomu sa už dlho odhodlávam - vymazala som zo zoznamu sledovaných blogov tie, na ktoré posledné mesiace kašlem. Vedela som, že ich bude veľa, no na moje prekvapenie som mala pocit, že to prerieďovanie nemá konca-kraja. Prestala som sledovať vyše 150 blogov!!! 

Nebolo to len také povrchné triedenie v štýle "tvoj dizajn sa mi nepáči, choď preč". Práve naopak. Od každej slečny (a niekoľkých pánov) som si prečítala v rýchlosti aspoň 2-3 články a ak ma nič nezaujalo, blogy poputovali do pomyselného koša. Pri celom tomto procese som si všímala, v čom sú ostatné blogerky odlišné než ja. Odpoveď pravdepodobne znie: vo všetkom! A tak som opäť dostala chuť zveriť sa vám s pár vecami, ktoré ma na blogoch fakt fakt fakt ukrutne štvú. 


zdroj obrázku



Zo všetkého najviac je to vulgárnosť. Kto si do pekla ešte v 20-tich rokoch myslí, že byť vulgárny je cool? Okrem Rytmusa a ostatných fanúšikov slovíčka SWAG asi nikto. Hráte sa tu na veľké dámy, šatičky a kozmetika za drahé prachy a pritom slovník máte horší ako feťák od susedov... Ako vravia moji kamaráti - čo z peknej tváre keď má baba v hlave prievan. 

Bod číslo dva - originalita v nedohľadne. Koľko z vás ma ešte bude po Vianociach mučiť článkom o darčekoch od Ježiška? Koľko z vás o pár hodín uverejní svoje silvestrovské líčenia a outfity? Koľko z vás sa už nevie dočkať prvej budúcoročnej krabičky krásy? Áno, presne toto sú dôvody prečo vaše blogy nečítam.. Všetko je predvídateľné, všetko je stereotypné, dookola články o tom, čo ste v daný mesiac spotrebovali. Fajn chápem, sú to vaše nápady, len je to už nuda a presne preto som 150 z vás vyškrtla z môjho zoznamu obľúbencov..  

Nútite ma lajkovať stránky vašich sponzorov. Rozumiem, že sa bez toho asi sponzorované giveaway nezaobídu, ale prosím, nešlo by to trochu menej nasilu? Keď sledujem váš blog, robím to preto, že ho sledovať chcem. Väčšinu z vás sledujem len cez GFC, aby som nemala zahltený FB tisícami odkazov, ktoré na mňa vyskakujú aj na blogspote. Tým chcem povedať, že ak vás budem mať natoľko rada, aby som si vás chcela na 24 hodín denne zavesiť na krk, tak si vás lajknem aj na facebooku. Prečo ale dočerta nútite mňa a ostatných čitateľov fandiť vašim sponzorom? Lebo vám dali zadarmo výhru do giveaway? To sa jej radšej nezúčastním, než aby som mala lajkovať FB ďalšej značky, ktorá ma zasype spamom. Ak to už musí byť, tak sa aspoň tvárte, že mi neodtrhnete hlavu za to, že vášho sponzora sledovať nebudem. Neverili by ste aký rozdiel môže byť medzi vetami "povinne sledujte značku XYZ" a "urobte sponzorovi radosť milým lajkom". Predpokladám, že aj vy by ste si radšej pozerali stránky z vlastnej vôle a nie preto, že vám niekto drží pomyselný nôž pri krku. 

Pretvárka, závisť, ohováranie. Nuž, to je také naše slovenské, že? Pozerať sa čo má TÁ DRUHÁ a riešiť odkiaľ na to vzala peniaze, načo jej to bude a ako si vôbec dovolila mať niečo lepšie ako vy. Nuž, nech sa páči, môžete rovnako ako ONA zdvihnúť svoj zadok zo stoličky, nájsť si brigádu a pol roka šetriť na make-up od Chanelu. Závidíte sponzorov? Fajn, záviďte, ale závisťou sa k ním nedopracujete. Jediný spôsob ako zaujať firmy, je makať na sebe a svojich článkoch a keď budú kvalitné a firmám sa budú páčiť, tak sa aj vy dočkáte nejakej tej veci zadarmo, ak je teda toto ten ozajstný dôvod, prečo ste sa rozhodli blogovať. 

To má byť recenzia alebo skopírovanie popisu výrobku? Neviem ako vy, ale ja pod pojmom RECENZIA rozumiem vyjadrenie vlastnej skúsenosti s výrobkom, popísanie toho, ako výrobok naozaj účinkoval, ako ste s ním spokojné alebo naopak nespokojné. Oficiálne popisy produktu od výrobcu si viem na internete nájsť aj bez vašej pomoci a teda bezduché a nič nehovoriace trojriadkové články radšej ani neuverejňujte. Len ma pripravíte o čas a môj čas je drahý ;-) 

Vedela by som samozrejme spomenúť omnoho viac negatív, ktoré si na blogoch všímam, no tie si nechám do ďalších pokračovaní tohto miniseriálu. Predpokladám, že teraz sa spustí lavína kritiky na moju adresu, avšak ja si za svojim názorom stojím. Všetkým prajem pekný deň a dúfam, že sa snáď nad mojimi výčitkami zamyslíte.

Čo na súčasných blogoch prekáža vám?

0 komentárov: