Som blogerka, nie superman...

Byť blogerkou pre niekoho znamená zveriť sa so svojimi problémami ostatným, niekto na svojom blogu uverejňuje svoje umelecké výtvory, iné dievčatá píšu o svojich zvieracích priateľoch. Byť kozmetickou blogerkou po čase znamená dve veci - mať šuplíky plné kozmetiky, ktorú nestíhate míňať a polovicu dňa stráviť písaním článkov, fotením a následnou úpravou fotografií. Spočiatku si to neuvedomíte, no vaše nákupy v drogérii sú zrazu dvoj- až trojnásobne väčšie (a drahšie), než keď ste boli tá sivá anonymná myška, ktorú nikto nepoznal.


zdroj obrázku



Úspech blogu je vec strašne individuálna, nedá sa povedať, kedy vaša denná návštevnosť presiahne 100 ľudí, alebo kedy budete mať 500 sledovateľov. Je to kombinácia vášho umenia písať dobré, zaujímavé a neokukané články a šťastnej náhody, ktorá privedie na váš blog nových ľudí. Iste, noví čítatelia sa dajú získať aj vlastnou prácou, ale po čase vás prestane baviť vnucovať sa potencionálnym čitateľom. Je to nielen pracné, ale veľa ľudí vás bude v tom lepšom prípade ignorovať, v tom horšom "nenávidieť".

Jedinou zaručenou radou, ktorá vás nepripraví pri písaní blogu o rozum, je písať články s radosťou a blog mať ako záľubu. Zrejme si teraz poviete, že je to predsa logické. Bohužiaľ nie je. Dnes už nie. Poznám niekoľko dievčat, ktoré si založili blogy len preto, aby od firiem získali niečo zadarmo. Úprimne? Áno, je príjemné dostať veci na recenzovanie zadarmo, ale viete si predstaviť, koľko to stojí námahy, kým si vás nejaká firma všimne? Ak sa tak aj stane, spočiatku sú to firmy s lacnou kozmetikou, ktorú si bez problémov kúpi každá z nás sama a často krát tá námaha s blogovaním ani nestojí za to. Drahšie značky sa zväčša obracajú na blogerky, ktoré poznajú tisíce ľudí, nielen ich kamarátky. Za ten čas, čo tieto slečny čakajú na ponuky spolupráce, mohli si tie peniaze na drahé výrobky našetriť a kúpiť si ich za svoje. Nuž, pravda však je, že žijeme v slobodnom svete a nikto nikomu nemôže zakázať robiť to, čo uzná jeho svedomie za vhodné.

My, ktoré sme zakladali naše blogy ešte v časoch, kedy žiadne spolupráce medzi firmami a blogerkami neexistovali (alebo sme o nich nevedeli), si vieme vážiť každého čitateľa, každý jeho komentár a každý jeho návrat na náš blog. Sme to my, kto sa raduje z každej ďalšej desiatky nových čítateľov. Sme to my, kto investuje nekonečné množstvo času do písania blogu.. Sme to my, kto občas zabudne na priateľov v reálnom svete a venuje sa tým neznámym ľuďom na blogu, ktorých pravdepodobne väčšina z nás aj tak nikdy naživo neuvidí. Sme to my, kto každý týždeň pozerá, v ktorých krajinách ľudia čítajú naše blogy a aké témy ich najviac zaujímajú.

Písať blog je pre mňa hobby na plný úväzok a hoci mi za to nikto neplatí, nedokážem si predstaviť, že by som sa ho mala vzdať. Často odkladám svoje povinnosti na druhú koľaj a venujem sa radšej písaniu článkov. Mnohé z nás vedia, aké je občas ťažké dať dokopy dobrý článok, no každé jedno milé slovo od čitateľov vnímame ako niečo, čo nás poháňa vpred a čo nás núti neprestať robiť to, čo robíme. Vďaka vám sa snažíme stále zlepšovať, prinášať nové neokukané veci, nájsť svoj vlastný štýl. Je pravda, že tak ako my, tak sa menia aj naše blogy a to čo sa nám páčilo včera, sa nám nemusí páčiť zajtra, ale jedna vec by sa nemala nikdy zmeniť - nemali by sme zanevrieť na čitateľov. Je predsa nad slnko jasné, že bez nich by naše blogy rýchlo skončili.

Občas sa cítim previnilo keď nestíham odpisovať na vaše správy, komentáre a e-maily. Občas si vyčítam, že som už týždeň nenapísala žiaden článok. Občas si poviem, že som to predsa mohla urobiť lepšie. Občas sa bojím, že nie som dosť zaujímavá. V takých chvíľach sa pozriem do zrkadla a poviem si, že som blogerka, nie superman. Nie som dokonalá, tiež mám po dvoch dňoch mastné vlasy, tiež mám občas náladu pod psa, tiež je môj život miestami extrémne ťažký. Nie som o nič lepšia než ostatní a nie je mojou povinnosťou byť bezchybná. Blog je predsa zábava, nie práca, nie povinnosť a keď tu pár dní nič nové nebude, nevadí - veď aj blogerka občas potrebuje vypnúť...

27 komentárov:

  1. súhlasím s tebou ja mam na blogu nejaké spolupráce ale len tie čo ma najviac zaujali kopu som ich odmietla lebo nechcem aby moj blog bol len reklama ! :) pekný článok Zuzi

    OdpovedaťOdstrániť
  2. članok je velmi pekny ja sa tešim ked mi tam niekto zanecha aspoň jeden komentar, som každemu jednemu veľmi rada, a čo sa tyka spoluprace mam dokopy len dve, a s tou kozmetikou to ja neprehaňam kupim si len to čo potrebujem,, niekedy sa mi až rozum pozastavuje koľko maju tej kozmetiky (debilín) niektore blogerky a take značky čo som v živote nevidela ani nepočula a da sa to zohnať asi len cez internet ..to je podla mňa už choroba alebo čo... a tie ladyboxy no nemam slov do nedavna som nevedela ani čo to je a tu sa človek dozvie teda všeličo ...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. paci sa mi to...je to napisane priamo...tiez nemam rada blogerky,ktore bloguju,len kvoli spolupracam a reklame...aj dnes som sa pobavila na jednom rychloclanku od celkom oblubenej slovenskej blogerky,ktora recenzuje asi len sponzorovane produkty a vsetko zhrnie do par primitivne sformulovanych viet :D..ale aspon dizajn blogu ma pekny :))
    kludne vypni a uzivaj si leto :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Výstižný článek, se kterým nemůžu dělat nic jiného než souhlasit. Palec hore!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Veľmi pekne si to napísala Zuzi, úprimne a od srdca :) za seba mám oveľa radšej blogerky, ktoré sú samé sebou a píšu o iných značkách ako sú bežne propagované na blogoch (=sponzorované), zaujíma ma hlavne prírodná kozmetika a kozmetika funkčná, ktorá má aj inú pridanú hodnotu ako len pekný obal či chémiou napratané zloženie. A som radšej za menej článkov, ako každý deň blbosti, len preto, že som už deň či dva nič nepublikovala :)) Ja napr. píšem vtedy keď mám chuť, keď mám čo a samozrejme mám čas, do ničoho sa nútiť nemienim a už vôbec nie do blogovania, čo má byť moja radosť a nie povinnosť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Velmi pekny članok, ktory by si niektoré blogerky mali prečítať, suhlasim uplne so všetkym...Ked som sa rozhodla založiť si blog, vobec som o nejakych spolupracach nevedela, založila som si ho z prosteho dovodu-že milujem kozmetiku, ličenia a chcem sa podeliť a písať články aj pre iních, poznávať nové veci, triky a nenechavat si myšlienky len pre seba..Tak sa blogovanie stalo mojim velkym koníčkom, velmi si uživam pisanie člankov(aj ked niekedy mám aj take obdobie ako každá, že nato nemám naladu, chut, čas) a fotenie fotiek do članku, čitanie ine članky na blogoch, prezeranie si blogy, čitanie si milych komentarov na blogu a podobne...Blog beriem ako povinnost, ale v inom smere, je to mila povinnost... :o) Tento članok mi nedalo, aby som ho nezdielala na FB stranke mojho blogu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Svätá pravda! Aj ja sa teraz cítim previnilo že som bola celý týždeň u priateľa na Liptove bez internetu a nebol žiadny článok ani nič... aspoň trochu sa mi veru uľavilo po tomto tvojom článku (za čo ti veľmi ďakujem!) a viem že nie som sama :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Famózny článok. Píšeš mi ako zo srdca dievča ♥ Niekedy sa až hanbím keď sa nechám vykorisťovať a nechať sa naháňať pre nejakú hlúpu spoluprácu. Ako napríklad teraz. Každopádne si tento článok odkladám a budem si ho pravidelne čítať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Súhlasím s tvojím článkom, no musím povedať ze presadiť sa v tejto dobe je fakt ťažké.... Na blogovej scéne je teraz strašne moc dievčat, ktoré píšu o kozmetike a tak isto som ňou aj ja .... Blog mám onedlho už rok, čitateľov 118... Áno viem presne koľko ich mám pretože znamenajú pre mňa strašne veľa a človeka moc povzbudí, keď uvidí pod článkom komentár od verneho čitateľa.... A viem to aj preto, pretože tento počet sa už dávno nezvýšil...nechcem byť jednou z tých čo nútia ľudí aby ich blog sledovali a písala pod kazdy článok nech sa prídu pozrieť na môj blog...robila som to a cítila som sa dosť uboho....Áno viem, každá blogerka povie, že cesta k úspešnému blogu je byť hlavne sama sebou a písať rada články.... Ale musím povedať že to nieje tak ... Človeka tie články potom omrzia, predsa píšem článok ktorý má možno 50 zobrazení a 2 komentáre.... pritom si človek s tým dá takú prácu.... Napríklad ja, baví ma sa líčiť, začala som už aj robiť videá no pýtam sa samej seba... Má to vôbec v tejto dobe význam?? ....

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja mám tiež blog už dávno a ne preto aby som začala s niekým spolupracovať.... úprimne povedané, nikdy ma táto myšlienka ani nenapadla.. písala som blog, pretože som ho brala ako denník... a časom sa to zmenilo, začala som pridávať aj iné články a aj o kozmetike čo si kúpim a tak o novinkách... vobec to nie je o iných, dokonca ani o návštevníkoch... ja ich mám málo, bola by som radšej keby mi blog navštevuje viac ľudí, ale úplne som rada, keď mi pár pravidelných blogeriek napíše k článkom komentár a vyjadrí sa na danú tému... tiež je to moje hobby, nič nútené, nie robené preto, aby som dostávala niečo zadarmo.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Skvely clanok. Je to presne ako pises. blog nie je nasa povinnost, ale zaluba a hobby a preto sa mu predsa venujeme vtedy, ked mame cas a chut. Je dost mozne ze chut urcite je, ale casu tolko nie je. Urcite nemusismat vycitky, ked nieco na blogu nestihas. Citatelia to pochopia. Jasne najdu sa aj rypave vynimky, ale tie si netreb vsimat.
    Mna osobne pri zakladani blogu ani len nenapadlo zalozit si blog kvoli nejakym spolupracam. Vobec som netusila, ze take nieco moze byt, sledovala som par blogov a proste som si povedala, ze aj ja chcem svoj blog o mode, kozmetike a zivote. A potom ani neviem ako prisli ponuky na spolupracu, kazdej jednej som sa potesila, no nie vsetky som mohla prijat.
    Takze urcite blogujme dalej, s radostou a nie s vidinou nejakej spoluprace.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Skvelý článok ! úplne s tebou súhlasím.amen :D

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Skvelý článok môžem s tebou len súhlasiť, Dalo by sa povedať že ja mám taký začínajúci blog mám ho pár mesiac a je naozaj dalo by sa povedať drina vypracovať sa na nejakého známeho blogera ... ale zase blogujem hlavne preto že ma to baví .. A vlastne vo "svete blogerov" som už tých pár rokov keď som začínala s takými nie veľmi osobnými blogmi :).
    Ale tiež ma nenapadlo si založiť blog kvôli nejakým spolprácam dozvedela som sa to až niekedy v strede celého blogovania ...

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Keď som pred troma rokmi založila blog, o spoluprácach sa ani nechyrovalo a bolo to tak ešte dlho po jeho založení, takže u mňa ani iný úmysel založiť blog ako ten osobný nejestvoval a som rada za to.. Samozrejme, teraz už spolupracujem s viacerými eshopmi, no nikdy by som asi neprijala ladybox ani senza ani nič také čo by som nevedela odprezentovať tak na úrovni alebo žeby to nebol môj šálok štýlu alebo čo.. A aj keď teda spolupracujem s tými eshopmi a majú tam rôzne podmienky ohľadom toho do koľko dní treba postnúť článok, neriešim to nejak dramaticky, radšej nepridám nič týždeň ako by som mala postnúť niečo s čím vlastne ani nie som spokojná.. A aj keď sa nejedná o články so sponzorským šatstvom, tak musím mať čo povedať a ako si ty písala, že tráviš veľa času pripravovaním článkov, u mňa takisto, niektoré, kde sa snažím niečo riešiť, tak píšem aj tri dni, škrtám, obmieňam, dopĺňam, rozmýšľam či niesú príliš povýšenecké, posielam úryvky priateľom na zhodnotenie a až keď som aspoň na 90% spokojná tak ho vypustím.. Každopádne, nikto nie je superman, ani blogerky ako si napísala a proste treba to brať s nadsázkou celé to blogovanie pokiaľ nás to neživí ( čo na svk bude ešte dlho nemožné v tejto sfére) napriek tomu, že v zahraničí je to bežná vec.. No núka sa ďalšia otázka: boli by ešte tie naše blogy autentické keby za nimi stál tím ľudí ako napr. za Chiarou? A nie je práve tá autentickosť zaujímavá? Tak ja zas idem, pekný deň!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ešte toto som ti chcela, že fakt pekne napísané :) ale že fakt!

      Odstrániť
  15. pěkně napsané! víc k tomu není třeba co dodat :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Dobrý článok. Spolupráce s firmami by sa mi páčili, ale je to podľa mňa, aj dosť zodpovedná činnosť. Taktiež, keď nie je nálada, radšej nech človek nebloguje ako by mal písať nejaké blbé články, len aby niečo napísal. Ale zase, keď niekto nenapíše niečo nové, tak mi to celkom chýba. Niektoré baby vedia potešiť, aj obyč článkom.
    Nepochopím niekoho kto kupuje oblečenie, kozmetiku... len preto, že bloguje. Ja to síce robím tiež, teda s oblečením, ale len preto, že moja skriňa zíva prázdnotou, ale keď bude plná bude to zase v normále. Takže nechápem slečny čo nakupujú kozmetiky na kilá. Kedy to preboha stihnú spotrebovať? Ale každého osobná vec. Medzi moje úchylky patria knihy, medzi ich asi kozmetika, takže, ži a nechaj žiť :)
    PS: Parádny obrázok. Megan Fox je podľa mňa vydarená baba :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľmi pekne ďakujem za komentár. Ja som síce začala s nakupovaním kozmetiky vo väčšom množstve keď som začala písať viac recenzie na kozmetiku, ale nenakupujem preto, aby bolo o čom písať. Skôr je to náhoda, že to prišlo zhruba v rovnakom období. Väčšinou nakupujem hlavne preto, že mám na niečo zľavu a viem, že to budem potrebovať o pár týždňov, alebo keď mi dá kamarátka katalóg Avon a je na niečo fakt dobrá cena a je to vec, ktorú zvyknem používať. Navyše keďže bývam na internáte, tak potrebujem mať aj niečo tam a niečo zasa doma a ďalšie kúsky zasa u priateľa, aby som to nevláčila stále so sebou, takže aj z toho dôvodu mám asi viac vecičiek - rozumej 3 krémy na tvár, 3 čistiace rady, 3 šampóny... :D Na druhú stranu sa ale priznám, že mojou úchylkou sú laky na nechty, ani neviem prečo, proste sa mi páčia všetky tie farby. Na blogu ich však skoro vôbec neukazujem, čo je podľa mňa škoda. Budem sa musieť polepšiť a viac sa s vami deliť o lakové úlovky :D :)

      Odstrániť
  17. podařený článek, lépe bych to nenapsala!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. O spolupráci som tiež nerozmýšľala, ked som si zakladala kedysi blog a vlastne som nad tým neuvažovala ani ja sama. Nebola som zvyknutá na nejaké súťaže, všetko to bolo pre mňa na nástup na blogspot celkom nové. Blogy som si zakladala pre to, aby som sa mala kde vyspovedať. Priznám, trochu ma omámili súťaže, ale ked som videla, že aj ja mam svojich verných čítateľov, snažila som sa nájsť aj nových, ved na tom nie je nič zle :)
    Pekne si to napísala, všetky blogerky(či už viac alebo menej "pracujúce") sú len ľudia. Preto niektorí nedočkaví a doetieraví čítatelia sú viac na príťaž ako na potešenie. Vďakabohu eete za tých chápajúcich :)

    http://kykyna.blogspot.sk/2013/08/prva-giveaway-na-blogu.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Plne s tebou súhlasím. Každá blogerka má nejaký dôvod prečo začala blogovať, niekto chce byť slávny, niekto dostať niečo zadarmo a niekoho to proste len baví písať články, vyjadriť svoj názor či skúsenosť, alebo sa jednoducho vyrozprávať zo svojich každodenných starostí. Ja osobne milujem tento blogosvet, všetky tie dievčatá a ich blogy, všetku tú kozmetiku, recenzie a tiež nápady ostatných dievčat. Strašne ma to baví, hoci niekto to môže brať ako len vysedávanie pri počítači bez väčšieho zmyslu. Ja by som však aj v budúcnosti rada písala pre nejaký časopis, alebo mala svoj vlastný, takže to beriem aj ako zbieranie skúseností. Možno ma to raz prestane baviť, nič nie je predsa vylúčené, ale momentálne je blog mojou veľkou záľubou, je to pre mňa relax a to, že niekto ocení moju snahu je strašne dobrý pocit. :)

      Odstrániť
  19. Super napísané, a vo všetkom súhlasím. Bohužiaľ je to pravda. Tie nákupi sú čoraz väčšie a väčšie, ale má to aj dobrú stranu, že fanúšikovia dokážu potešiť :) .. Ako sa vraví, každá minca má dve strany.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pekne si to vystihla. Občas sa na mňa niekto divne pozerá, že mám tak veľa lakov na nechty či iných produktov. Na druhú stranu je podľa mňa lepšie urobiť si radosť lakom na nechty, než tie peniaze minúť na alkohol alebo cigarety. Keď už rozhadzovať peniaze na niečo, čo možno nepotrebujem, tak nech je to aspoň niečo, čo môjmu zdraviu neuškodí.. :)

      Odstrániť
  20. super clanok, popravde sa nepamatam, kedy som clanok nejakej blogerky, ktory mal rozsah aj jednej A4 docitala do konca :) uplne super a dakujem ze si aj mne pripomenula preco robim svoj blog :) pre radost a nie pre povinost ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Blog mám jako zálibu :)

    Chtěla bych tebe a tvé čtenáře pozvat k sobě na blog, kde právě probíhá giveaway na tém back to school :) Budu ráda, když se zúčastníte! :)

    http://tereziiestaysalive.blogspot.cz/2013/08/ready-for-school.html

    OdpovedaťOdstrániť