Blogopeklo: giveaways a iné katastrofy

Dnešný článok bude tak trocha kritikou slovenských a českých blogeriek. Dopredu chcem upozorniť, že nechcem nikoho uraziť ani mu ublížiť, iba sa potrebujem vypísať zo svojich pocitov ohľadne blogov, s ktorými prichádzam do kontaktu. Nebudem tu nikoho menovať, nechcem totiž nikomu uškodiť ani ho pripraviť o návštevníkov či ponížiť. Článok je subjektívny a odráža len moje dojmy z posledného obdobia v blogovom svete. Každý máme právo na svoj názor a tak pevne dúfam, že ma za túto kritiku nikto neukameňuje. Nikdy som totiž nemala tendenciu tvrdiť o sebe, že som superblogerka (od toho mám skutočne na míle ďaleko) a ani nemám potrebu vyvyšovať sa nad ostatných, no jednoducho je niekoľko vecí, ktoré mi už pekne dlho sajú krv a potrebujem sa o ne podeliť.


Začnem vecou, ktorá ma irituje zo všetkého najviac a síce, že na 1/2 blogov čítam dookola tie isté články. Všade samí ladybox a senzabox, všade nové limitky od Essence, všade tie isté BB krémy a pojem Tangle teezer je skloňovaný hádam tisíckrát viac ako taký Justin Bieber či Lady Gaga. Ako keby neexistovalo nič iné, o čom by sa dalo písať.


Chápem, že napr. boxy si objednáva veľa dievčat, ale aký zmysel má po 100.-krát písať o tom, že zase poslali blbý odtieň make-upu alebo že polovicu z produktov nevyužijete, prípadne vidieť stopäťdesiatuprvú reakciu pri rozbaľovaní zázračných škatuliek na videu? WTF is this?! Kto si krabičky krásy objednáva, ten sa rovnako ako vy dozvie, čo v nich má. Kto boxom neprepadol doteraz, asi ho ďalším článkom na túto tému neohúrite a nepobeží si ho objednať. Pokiaľ ide o limitky rôznych značiek, tak je fajn urobiť prehľad, ale nie štýlom, že si stiahnem obrázok z oficiálnej stránky a skopírujem popis výrobku. Kliknúť na stránku essence.eu dokážem aj bez vašej pomoci, takže síce ďakujem, že ste si dali námahu s kopírovaním, ale pokiaľ ste do článku nepriniesli vlastný pohľad na produkty, potom taký článok nemá žiaden zmysel. Pritom by stačilo vyjadriť prvé dojmy z produktov, prípadne ktoré kúsky z limitky vás lákajú. A potom neskôr, ak sa už limitka dá kúpiť, samozrejme uvítam aj recenziu a porovnanie vašich skúseností s prvotnými očakávaniami ;-)  Mimochodom nedávno som na dvoch veľmi známych českých blogoch narazila na prehľad rúžov istej značky a obe blogerky ukázali presne tie isté 4 odtiene a dokonca by som povedala, že aj rovnako nafotené - v obale vedľa seba, na ruke a nakoniec na perách. Chápem, že opakovanie je matka múdrosti, ale za dva dni čítať v podstate ten istý článok na dvoch rôznych blogoch mi príde ako mrhanie časom - a to som vtedy ani neprešla ostatné blogy. Takže základom úspechu vášho blogu je výnimočnosť.

Druhým bodom je určitá chyba pri organizovaní súťaží giveaway, ktorú som si v poslednom čase začala všímať u viacerých dievčat. Prosím, pekne vás prosím - nikdy, naozaj NIKDY nepíšte pri robení giveaway, že produkt ste dostali od kamarátky/sestry/brata/mami/hocikoho k nejakému sviatku ale VÁM SA NEPÁČI. Viem, že sa vraví "darovanému koňovi na zuby nepozeraj", ale ja skutočne netúžim po tom, dostávať od niekoho nechcené zvyšky. Nemusíte hneď klamať, že ste minuli toľko a toľko peňazí na výhru.. Proste to vôbec neriešte, napíšte, že sa súťaží o TO alebo TO a koniec. Nikto nemusí vedieť, že sú to napr. náušnice, ktoré ste si kúpili pred pol rokom, dali ich do šuplíka a keď ste ich znovu objavili, zistili ste, že už ich nechcete, ale je vám ľúto vyhodiť nenosené náušnice. Keby som chcela niečo z druhej ruky, skočím sa poobzerať do sekáča. Takisto mi je proti srsti ak vidím, že blogerka predvádza kozmetickú výhru na sebe (pokiaľ nekúpila jeden kus pre seba a druhý ako výhru) - super, použitá špirála, očný tieň alebo rúž - presne po tom moje srdce túži. Naozaj nie, ďakujem.. To si môžem rovno kúpiť tester v drogérií.  :-/

Často používanú frázu "Do tretice všetko dobré" zamením za frázu "Do tretice to najhoršie". Fakt, ktorý asi nikdy nepochopím sú dievčatá, ktoré sa absolútne nevedia vyjadrovať a aj napriek tomu ukazujú svoje výtvory svetu na obdiv. Je síce krásne, že vaše rady sú dobre mienené, fotky máte na oko príjemné a s kozmetickým štetcom v ruke sa meníte na kúzelníka, ale keď začnete písať článok alebo si sadnete pred kameru, nedá sa na to pozerať, nie to ešte čítať, tak tento koníček asi skutočne nie je pre vás.  Nezabúdajte, že vaša veta musí dávať zmysel nielen vám, ale aj vašim sledovateľom. Ak za každým slovom vo videách robíte "ehm, mmm, hmmm, ach, eee..." a tritisíc iných pazvukov a rušivých zvukov, tak asi skutočne nie ste tá pravá tvár, ktorá by sa mala púšťať do videoblogov.  Ak k tomu nie ste ani schopná pomenovať pomôcky, ktoré napr. pri líčení používate, tak výsledná hodnota videa je podľa mňa nulová. To isté platí pre články. Pre blogerky by malo byť samozrejmosťou, že si budú svoje články po sebe kontrolovať a to nielen kvôli pravopisným chybám, ale aj kvôli štylistike. Ani obe moje ruky by mi nestačili na to, aby som zrátala, koľkokrát som sa už stretla s nič nehovoriacimi vetami v článkoch. Na toto fakt veľký pozor!

Ako čerešničku na torte pridávam blogerky typu "presolárkovaná barbie", ktoré občas vykuknú spoza rohu a už na kilometer je všetkým jasné, že nerozoznajú vkus od nevkusu. Nech si každý vyzerá ako chce, ja tiež nie som modelka, ale nejako nerozumiem, ako niekto môže na fotku očividne zlepených rias napísať, že tá špirála je fakt fakt fakt božská!!! Neviem, v ktorom vesmíre žijete vy, ale v tom mojom mušie nožičky skutočne nie sú sexy. Ak k tomu prirátam peroxidovú hlavu, oranžový make-up, obočie oholené a následne nanovo nakreslené čierno-čiernou ceruzkou, čo nakoniec zaklincuje preslávený duck face, katastrofa je na svete. Krásnu ženu si určite nepredstavujem ako anorektickú umelú robo-žienku, ktorá má v hlave nas****.

Taaaaak a je to zo mňa vonku. Môžte začať hádzať kamene a pomenovávať ma tými najštipľavejšími urážkami.


21 komentárov:

  1. Žiadne hádzanie sa odo mňa konať nebude, môžem s tebou len súhlasiť :)
    aj keď som článok začala čítať s mierne stiahnutým žalúdkom, že objavím kritiku na seba :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne super článok. Vo všetkom s tebou súhlasím.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Keď sa mi tvoj článok ukázal v info panely, klikla som na neho s otáznikom na duši. Teraz je tam jeden veľký výkričník a pred ním slovko "súhlasím". Zo všetkého tuto vymenovaného mňa osobne najviac iritujú tie oskúšané GA ceny a "hmkavé" videá.

    btw, model dnešnej dokonalosti .. hah .. je to bieda. A potom človek ako ja môže oproti nim cestovať kanálom, lebo spoločnosť udala miery a kto nespĺňa - dovidenia. Na túto tému by som sa s tebou mohla baviť hodiny...

    A mimochodom .. je super, že sa konečne niekto verejne vyjadril v svojom mene. Pán anonym už začínal byť trápny...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. presolarkovaná barbie ma dostala najviac :DD

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ja myslím,že toto je veľmi dobré napísané aj ohodnotené ..dúfam,že som sa v žiadnom s tochto nenašla ..ešte by som pridala asi to,že v niektoré vlogerky, ktoré sa nevedia maľovať by sa nemali ani natáčať :))

    BeautyMuffin

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ha! Tak tento článok ma rozosmial! A to úprimne v dobrom :). Nemôžem spraviť nič, len súhlasiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na jednu stranu souhlasím s tím, že většina blogerek píše to samé jako jiná, na druhou stranu nikdo tě to nenutí číst, když vidíš na blogu článek, který si už četla na jiném tak přece můžeš jít pryč. Povinnost blogerky není koukat se na všechny blogy jestli náhodou někdo nepsal už podobný článek. Když půjdeš do trafiky a koupiš si tři časopisy pro ženy, ve všech bude nejmíň polovina článků na stejným principu...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V prvom rade ďakujem za komentár s opačným pohľadom na vec. Je pravda, že sami si vyberáme, čo čítať budeme a čo nie. A úprimne - veru, že sa rovnakým článkom aj vyhýbam, ale niektoré blogerky jednoducho sledujem cez GFC a teda mi vyhodí na úvodnej stránke ich nové príspevky a už tam to vidieť, ako všetky píšu o tom istom a všade sú tie isté giveaway (bodaj by nie, keď sú sponzorované). Príde mi, že niektoré z nich dokonca klesli na úrovni odkedy sa dali na túto cestu. Neviem, je to môj osobný názor a samozrejme ho nikomu nevnucujem. Som rada, že sa našiel aj niekto, kto má iný názor a nebojí sa ho povedať. Ak mám byť úprimná, tak čím ďalej tým viac ma začínajú nudiť tie najslávnejšie blogerky, pretože je to dookola to isté a skôr sa uchýľujem k menej známym dievčatám, ktoré sa ešte stále vedia odlíšiť od toho davu beauty blogerok. :)

      Prajem krásny deň

      Odstrániť
  8. Hahha, fakt si ma pobavila týmto článkom a áno, vystihla si to! :) Pekný víkend prajem
    Yanka

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Veľmi dobrý článok aj názor :) Konečne niečo iné, veľmi chválim :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. fakt musim len suhlasit :) odvtedy, ako sa blogy takto rozsirili, je to dost o nicom pretoze mam pocit, ze baby od seba kopiruju rovno cele clanky. ziadna originalita. outfity (cest vinimkam) tiez onicom.
    a tie videa si vystihla :D:D boze aj sa tak na tom smejem ked to vidim. mam strasne zara zarhanicne vlogerky, Zoe, ingrid a podobne. proste im to ide, su prirodzene, pekne, ukecane. Myslim, ze dost velku rolu v tom zohrava anglictina, ale samozrejme na to treba byt osobnost a mat styl. Naozaj ma nebavi pozerat sa na to ako dievcata vybaluju ladyboxy alebo ukazuju novu spiralu, ktorej ako pozadie daju ruku, aby im ju kamera zaostrila. to nieeeeee, prosim :D ale pozrem sa na to ked mam zlu naladu :D:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja môžem len súhlasiť s tvojim komentárom. Je to na jedno kopyto. Ešte aj výhry v giveaway sú skoro tie isté, keďže zrazu sú už aj tie sponzorované.. No je to celé smiešne.. Strašne rada som čítala istú nemenovanú blogerku,ale popravde už ma vôbec nebavia jej články, jej fotky a celkovo jej blog. Je čas premazať si sledované blogy a dať priestor novým dievčatám :)

      Odstrániť
  11. Je fajn vědět, co si myslí ostatní blogerky :) člověk se aspoň trochu poučí.. ale já to vidím z druhé strany a tak s některými věcmi prostě souhlasit nemůžu. Souhlasím s těmi použitými produkty v GA, to je jako úplně mimo a ráda to taky nemám.. ale třeba u těch stejných článků.. za sebe můžu říci, že články o krabičkách krásy jsou u mne jedny z nejčtenějších.. takže to asi lidi zajímá. Dalším problémem je, že třeba dopředu vůbec nevím, kolika blogerkám firma pošle stejnou věc.. takže se pak snadno stane, že jedna věc je na dalších třiceti blozích. Jenže už jsem se s firmou jednou na recenzi dohodla, tak ji napsat musím, i když je na spoustě dalších blogů.. Firmy prostě podporují blogy většinou masivně. A co se týče videí? Každý nějak začínal.. on kdo si to nezkusí, tak to nepochopí :) není to žádná sranda, sednout si před kameru a mluvit pro sebe a ne každý má prostě to nejlepší vybavení, aby mu samo ostřilo, aby ho správně zabíralo.. I ty zahraniční blogerky nějak začínaly a vsadím se, že taky nebyly od začátku boží. ;) Ale sepsala jsi to moc hezky a je fajn, že se nebojíš říct svůj názor!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. hezky sepsané:-)
    mě teda nejvíc zaujalo to, že tě vlastně pobuřují úplně jiné věci než mě:-) hezké nahlédnout na názory někoho jiného:).

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Fajn sepsané, líbí se mi tvé názory!

    OdpovedaťOdstrániť
  14. To je ale hezký článek! Jak dlouho jsi to v sobě držela? Já ho přečetla jedním dechem, a s většinou věcí musím souhlasit. Přidávám si tě do četby, píšeš zajímavé články, a jsi originální :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Žádný kámen po tobě nehodím, ale naprosto souhlasím :)

    OdpovedaťOdstrániť